Wywiad z

Wywiad z Panią psycholog Agnieszką Ahuja. Wywiad w dniu 30.11.2021r przeprowadziły : Mira Kubacka i Weronika Kwapis – uczennice klasy IIIa
W&M:
Weronika i Mira - Dzień dobry, chciałybyśmy przeprowadzić z Panią wywiad.
AA:
Agnieszka Ahuja - Dzień dobry, bardzo mi miło.
W&M:
Proszę się przedstawić
AA:
Bardzo chętnie udzielę Wam wywiadu, jestem Agnieszka Ahuja – Psycholog szkolny
W&M:
Zacznijmy więc, pierwsze pytanie : Jakie jest Pani ulubione zwierzę?
AA:
Moimi ulubionymi zwierzętami są Surykatki. Są one bardzo urocze, podoba mi się w jaki sposób opiekują się sobą nawzajem i pilnują razem swoich młodych a tak ogólnie miałam dużo chomików w swoim życiu. Weronika – Taka ciekawostka Surykatki są też odporne na jad węży.
W&M:
Dobrze przejdźmy do kolejnego pytania : Jaka jest Pani ulubiona potrawa?
AA:
Ogólnie rzecz biorąc, moją ulubioną kuchnią jest „kuchnia włoska”, więc myślę że wszelkiego rodzaju makarony np. spaghetti.
W&M:
a na słodko?
AA:
Desery? Lubię panacotte.
W&M:
Dlaczego akurat panacotta?
AA:
Bo się śmiesznie trzęsie i mam bardzo pozytywne z nią skojarzenia. Nagrałam kiedyś, jak byłam młodsza, taki film gdzie tańczyłam jak panacotta, jak galaretka i od tamtej pory się uśmiecham jak ją widzę.
W:
A lubi Pani kogel mogel – bo ja bardzo!
AA:
O tak bardzo, smaki dzieciństwa! – dawno nie jadłam.
W&M:
A jaka jest Pani ulubiona zupa?
AA:
Moja ulubiona zupa - Krupnik. Lubię kaszę w zupach, to jest takie nie typowe połączenie, które mi się bardzo podoba.
W:
Pamiętam jak kiedyś miałam kaszę z takim listkiem w środku, zawsze próbowało się go wyjąć.
AA:
Tak to prawda. Udało się?
W&M:
Lekko, nie było ale się udało. Co Panią skłoniło do pracy w szkole?
AA:
Bardzo lubię pomagać, bardzo lubię wspierać dlatego zawsze przypominam wszystkim dzieciom, że mogą do mnie przyjść i mają tutaj takie bezpieczne miejsce. Jeżeli komuś smutno, ma jakieś obawy, albo nawet jest radosny, ale nie ma komu się pochwalić, ani z kim pogadać – bo tak też czasami bywa, wtedy bardzo chętnie tutaj czekam, rozmawiamy i rozwiązujemy wszelkie trudności, problemy. W tym się najbardziej spełniam.
W&M:
Jaki Pani wybrała kierunek na studiach? Jeżeli oczywiście Pani studiowała.
AA:
Tak studiowałam 5 lat. Jestem Magistrem Psychologii.
W&M:
Super! Jaki jest Pani znak zodiaku?
AA:
Koziorożec.
W&M:
Myśli Pani, że pasuje do Pani?
AA:
Szczerze mówiąc nie kojarzę czym się charakteryzują poszczególne znaki zodiaku. Słyszałam, że Koziorożce bywają uparte – może w niektórych aspektach jestem rzeczywiście uparta, jeżeli mi na czymś zależy, ale czy ten znak mnie tak odzwierciedla…? - to nie wiem. Może ty Weroniko, jeżeli wiesz, to możesz powiedzieć czym się charakteryzują poszczególne znaki zodiaku ?
W:
Ja na przykład jestem Bykiem.
AA:
I co pasuje? Wiesz czym się charakteryzują Byki?
W:
Trochę nie pasuje, mój charakter bardziej współgra ze znakiem Barana – chociaż jestem Bykiem.
AA:
A widzisz to wszystko jest umowne. Jesteśmy ludźmi i też się zmieniamy.
W&M:
Jaki był Pani ulubiony przedmiot szkolny?
AA:
Miałam dwa ulubione przedmioty i był to język angielski i WF.
W&M:
Dlaczego akurat te dwa?
AA:
Język angielski lubiłam bo czułam, że jestem w nim dobra. Mam tatę z Indii i od małego musiałam się nauczyć tego języka, tak żeby móc się porozumiewać z rodziną z Indii. Jeżeli chodzi o WF można było „rozłożyć skrzydła”, rozluźnić się i rozładować wszelkie stresy, napięcia, które się na co dzień zebrały, a wiadomo że i dorośli i dzieci wszyscy mają swoje bagaże i obciążenia.
W&M:
Pamiętam jak kiedyś rozmawialiśmy razem, powiedziała nam Pani, że ulubioną dyscypliną na WF była dla Pani siatkówka.
AA:
Tak zgadza się. Uwielbiałam siatkówkę i zawsze lubiłam z racji tego, że nie jestem zbyt wysoka grać na pozycji libero, lubiłam się rzucać do piłki i moim zadaniem było nie dopuścić żeby spadła na ziemię.
W&M:
Bardzo dziękujemy za wywiad i poświęcony czas.
AA:
Ja też dziękuje, bardzo mi było miło i cieszę się, że mamy takich uczniów zaangażowanych w różnego rodzaju aktywności i działania takie jak np. gazetka szkolna. Myślę, że czym więcej takich wywiadów z nauczycielami tym lepiej i będzie to interesujący materiał dla wszystkich czytelników, działajcie dalej. Do zobaczenia.
W&M:
Do zobaczenia, jeszcze raz dziękujemy.

Wywiad z

Wywiad, przeprowadził uczeń klasy 3b Leon Staniszewski z p. Beatą Kudełką, wychowawcą klasy 3b.
L:
Dzień dobry. Chciałbym przeprowadzić z panią krótki wywiad na temat tego czym się pani interesuje i co lubi pani robić po szkole.
BK:
Dzień dobry. Z przyjemnością odpowiem na każde Twoje pytanie.
L:
Jak spędza pani czas po naszych lekcjach?
BK:
W wolnym czasie, teraz zimą, najchętniej wieczorami czytam książki. Poza tym raz - lub jak czas pozwoli dwa razy w tygodniu - morsuję w morzu.
L:
Jakie książki lubi pani najbardziej?
BK:
Ostatnio najchętniej czytam polskie kryminały, ale lubię też książki przygodowe i obyczajowe.
L:
A co pani lubi robić w wolnym czasie, gdy na dworze jest cieplej?
BK:
Kiedy jest ciepło to uwielbiam jeździć na rowerze. Do szkoły również przyjeżdżam rowerem, często możecie mnie zobaczyć po lekcjach jak wspólnie z koleżanką urządzamy sobie rowerowe przejażdżki po naszej Osowej.
L:
Wiem, że lubi pani koty, czy w wolnym czasie bawi się pani ze swoim kotem, ile pani kotek ma lat?
BK:
Mój kot ma już 5 lat, uwielbiam z nim zabawy specjalną kocią wędką, bo to jego ulubiona zabawka.
L:
Dziękuję za rozmowę, ma pani ciekawe zainteresowania.

Działo się

Witajcie w klasie III C.
Treść opracowały Amelka Wac i Nina Lipińska z pomocą wychowawcy Pani Ewy Kuraś.
29 listopada w naszej klasie odbyły się Andrzejki. W ten dzień wróży się. Andrzejki to staropolskie święto. My laliśmy w klasie wosk a potem graliśmy w wyścig butów. Wygrał Bruno. Bawiliśmy się super.
Kilka dni wcześniej byliśmy w Muzeum Błękitny Baranek gdzie zwiedziliśmy wystawę ukazującą uliczkę średniowiecznego Gdańska i zobaczyliśmy stare przedmioty wykopane przez archeologów. Bardzo podobała się nam ta wycieczka.
A w klasie wcześniej hodowaliśmy zakwas buraczany i uczyliśmy się o witaminach znajdujących się w owocach i warzywach.
Zobaczcie zdjęcia. Na nich widać jakie fajne rzeczy robimy w naszej klasie.


Kuba Szewczyk, kl. 3d
Warsztaty piernikowe już za nami. Wszystko było takie, jak miało być- miejsce, pogoda, atmosfera świąt i sami wiecie... przepyszne pierniki. Szkoła to nie tylko lekcje i kartkówki, ale mnóstwo wspomnień, do których przyjemnie się wraca. Tak właśnie myślę o naszych klasowych zajęciach z pieczenia pierników. Czas wspólnej zabawy, kiedy dużo rozmawialiśmy, śmialiśmy się i tworzyliśmy nasze piernikowe dzieła. Całą klasą stworzyliśmy świetną ekipę piekarniczą. Uważam, że upieczone pierniki to nasz klasowy sukces, dowód koleżeńskiej współpracy i wspomnienie świetnej frajdy.
Było super!

Przeczytaj to

Polecam Wam książkę Rafała Kosika pod tytułem: „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi". Jest to fantastyczna i przezabawna powieść o polskich trzynastolatkach, nie tylko dla trzynastolatków!:) Przeczytajcie o przyjaźni, zwariowanych wynalazkach, sztucznej inteligencji, skarbach, duchach, robotach, latającym talerzu… Nie będziecie się mogli oderwać!!!!:)
Hania Fotyga z kl.IId

Chciałabym Wam polecić moją ulubioną książkę, Dzieci z Bullerbyn. Książka jest o przygodach sześciorga dzieci nazywają się: Lissa, Lasse, Bosse, Britta, Anna i Olle. Lissa jest rodzeństwem z Lasse i Bosse, Anna i Britta są siostrami, Olle nie ma rodzeństwa lecz potem urodzi mu się mała siostrzyczka Kerstin. Książka jest opowiadana przez Lissę. Moją ulubioną przygodą jest „Anna i ja załatwiamy sprawunki” to historia jest o tym jak Lissa i Anna idą do sklepu i pytają się zagrody północnej , środkowej i południowej czy chcą coś ze sklepu i każda zagroda chce kawałek kiełbasy dobrze obsuszonej i Lissa i Anna ciągle o czymś zapominają. Książka jest zabawna, interesująca i ma pełno przezabawnych przygód. Serdecznie polecam! Gabriela Szymaniuk z 2D.

Cześć, mam na imię Weronika i chodzę do klasy 3E. Chciałabym Wam polecić książkę J.K.Rowling pt. ,,Ikabog''. Ta książka opiera się na fantazji, miłości i zaufaniu. Historia zaczyna się w Comieniarze. Comieniara, państwo, w którym rządzi Król Alfred Arcydzielny II. W tym kraju wszyscy czują się dobrze i bezpiecznie. Błota to nie lubiana część Coniemiary, gdzie mieszkali biedni. To właśnie tam zamieszkuje tytułowy Ikabog-legendarny potwór, któremu przypisywane są wszystkie zaginięcia ludzi i owiec. Wkrótce pogłoski o Ikabogu całkowicie zmienią dzieje spokojnego królestwa. Każdy mądry mieszkaniec tej krainy wiedział, że ten potwór nie istnieje, ale czasem, legendy zaczynają żyć własnym życiem. Prot i Lilka, główni bohaterowie, zawsze czuli się jak brat i siostra. Jednak kilka wydarzeń zaburza całą przyjaźń. Czy dzieci polubią się na nowo? Czy przeżyją niebezpieczną i długą przygodę? Czy legenda mówi prawdę? Koniecznie przeczytaj o tym w książce!!!

Interesuję się

Zainteresowania klasy 2C to:

• rysunek
• konie i jazda konna
• gry planszowe
• gry komputerowe
• książki
• kosmos
• zwierzęta
• gimnastyka
• sport

W klasie 1d jest 26 uczniów.
Każdy z nich jest niezwykły i wyjątkowy!
Dzieci są bardzo ciekawe świata i bardzo uzdolnione!
• Chłopaki, ze względu na ogromną potrzebę aktywności oraz zamiłowanie do zabawy, w większości interesują się grami zespołowymi, szczególnie piłką nożną
• Zarówno chłopcy, jak i dziewczynki uwielbiają układanki, rebusy i puzzle. Chętnie konstruuj i projektują.
• Uwielbiają odkrywać nieznane. Interesują się kosmosem, odległą przyrodą i dalekimi krajami..
• Zainteresowania dzieciaków, krążą również wokół sztuki.
Grają na pianinie, na skrzypcach, a nawet na ukulele czy perkusji. Uwielbiają recytować, tańczyć, przygotowywać przedstawienia. Pomysłowo i z wielkim zaangażowaniem tworzą też prace plastyczne, korzystając z różnego rodzaju, często niestandardowych, przyborów do malowania, rysowania, wyklejania itp. Są wielce kreatywni!
• Bardzo chętnie też czytają książki o rożnej tematyce, lubią słuchać bajek i opowiadań…
• Pasją wielu dziewczynek są konie. Uczęszczają na zajęcia z jazdy konnej, dbają i opiekują się ukochanym zwierzęciem, sprawia im to ogromną frajdę!
Mam nadzieję, że te ich wszechstronne zainteresowania, z czasem przerodzą się w prawdziwą pasję!
Trzymam kciuki!
Joanna Herniak wychowawca klasy

Przepis na

Kto z Was nie lubi pysznego sosu z makaronem? My postanowiliśmy zrobić go sami. Kilka składników trochę wysiłku i gotowe. Zobaczcie sami😊

Krok 1
Składniki:
• 250 g mąki,
• 1 jajko, szczypta soli,
• 100 ml wody.

Krok 2
1. Mąkę wysyp na stół,
2. Zrób dołek,
3. Wbij jajko,
4. Dodaj sól i wodę.

Krok 3
1. Zagnieć ciasto,
2. Uformuj kulę.
3. Rozwałkuj ciasto,
4. Potnij w cienkie paski.
5. Roztrzep makaron po stole, żeby się nie skleił.

Krok 4
Tu będzie potrzebna pomoc osoby dorosłej. Zagotuj osoloną wodę. Gotuj około 5 minut. Gotowe. Możesz jeść z ulubionym sosem😊
Widzisz to nic trudnego. Nam się udało!!! Było pysznie!!! Spróbujcie sami!!! Klasa IC życzy Wam Smacznego!!!

Frytki z pieca z sałatką – poleca Zosia Włodarczyk,
klasa II B
Czas przygotowania: ok 30 min.
Stopień trudności: łatwe
Dla 2 średniogłodnych osób 😉
Składniki:
1) Do zrobienia frytek potrzebne: - 6 średnich ziemniaków - pół łyżki oleju rzepakowego, ¼ łyżeczki czosnku suszonego, ¼ łyżeczki słodkiej papryki, sól i pieprz do smaku - papier do pieczenia

2) Do zrobienia sałatki potrzebne: - kilka dorodnych liści sałaty rzymskiej, - 2 średnie pomidory, - 1 średni ogórek, - pół łyżeczki oliwy z oliwek, ¼ łyżeczki octu balsamicznego, - do smaku: sól, pieprz, czosnek suszony
Sposób przygotowania:
FRYTKI
1. Ziemniaki umyć, obrać ze skórki i pokroić w paski. 2. Oliwę, wszystkie przyprawy wymieszać dokładnie z pokrojonymi w paski ziemniakami. 3. Piekarnik nagrzać do temp. 220 st. C najlepiej program grill, jeśli nie ma – stały bez termoobiegu też będzie ok 😊. 4. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. 5. Ziemniaki z przyprawami przełożyć na blachę i piec, aż się zarumienią ok. 15 – 20 min (zależy od piekarnika i ziemniaków).
SAŁATKA:
1. W między czasie, kiedy frytki dochodzą w piecu - wszystkie warzywa dokładnie umyć i pokroić w ulubiony dowolny sposób. 2. Dodać oliwę i wszystkie pozostałe przyprawy, wymieszać.
Podawać na najpiękniejszych talerzach z odrobiną dobrego nastroju 😉. Gotowe! SMACZNEGO 😊

CRÈME BRÛLÉE
Przepis przygotowany przez Marię Malikowską IIB
Przepis na 5-6 porcji
Składniki:
● 500ml słodkiej, płynnej śmietany 30- 36%
● ⅓ szklanki cukru
● 1 laska wanilii
● 6 żółtek

Przygotowanie:
1) Delikatnie zagotować śmietankę z cukrem i wyłuskanych łyżeczką ziarenek z przeciętej wzdłuż laski wanilii. Gdy śmietanka zacznie się gotować na brzegach, odstawić z ognia do ostygnięcia.
2) Żółtka ubijać mikserem przez około pół minuty (nie na puszystą masę). Dolewać powoli ciepłą śmietanę, cały czas miksując na małych obrotach miksera. Ma on być gładki i błyszczący.
3) Piekarnik nagrzać do 100 °C. Gotową masę wlać do małych termicznych miseczek i pieczemy przez około 50 minut. Krem powinien być ścięty.
4) Wyjąć, ostudzić i schłodzić w lodówce, najlepiej przez całą noc.
5) Schłodzony deser posypać równą warstwą cukru i opalić go specjalnym palnikiem lub przypiec w mocno rozgrzanym grillu w piekarniku. Pamiętaj ! Rób to przy pomocy rodziców. Cukier się rozpuści, zarumieni i utworzy się charakterystyczna słodka skorupka.
6) Deser udekorować świeżymi owocami lub miętą


Półkruche ciasteczka misie z kawałkiem czekolady😉 przepis klasy 0A
Piekarnik ustawiamy na program, który nazywa się termoobieg; Temperatura 170 C Czas pieczenia 7-10 min

Składniki
Ciasto półkruche:
• 100 g masła
• 200 g mąki pszennej
• 60 g cukru pudru
• 1 żółtko
• 2 łyżki jogurtu naturalnego
• kilka kropel aromatu migdałowego
Dodatkowo:
• 1 czekolada mleczna lub gorzka
Zagniatamy ciasto z podanych składników. Chłodzimy w lodówce pół godziny. Ciasto należy rozwałkować. Blat posypujemy mąką. Przygotowujemy blachę do wypieku ciast. Przy pomocy foremki w kształcie misia wycinamy ciastka. Układamy na blaszce. Kostkę czekolady kroimy na dwie części. Układamy na misiu. Wkładamy blaszkę z ciastkami do nagrzanego piekarnika. Prosimy rodziców o pomoc 😉


Bardzo prosty przepis na pyszny obiad 😊 przygotował
Jan Kortas 1B
Pierś z indyka z żurawiną.
Składniki
2 wyciśnięte ząbki czosnku
50 g oliwy z oliwek
łyżeczka pieprzu mielonego
łyżeczka papryki słodkiej mielonej
1 łyżeczka rozmarynu suszonego
filet piersi z indyka ok 1 kg Wymieszać wszystkie przyprawy, zrobić marynatę, przelać do dużej miski i dokładnie pokryć nią mięso. Odstawić do lodówki na 12 godzin. Następnego dnia piec mięso w naczyniu żaroodpornym z przykrywką. Piekarnik 180 stopni, piec około 1 godziny. Odstawić po upieczeniu na kwadrans, po tym czasie można jeść. Podawać z żurawiną. Można jeść na ciepło lub na zimno, np. do kanapek.
Smacznego !

Zrób to sam

Karmnik dla ptaków. Instrukcja przygotowana przez Malwinę Madej klasa IIA
Jesień i zima to trudny okres dla ptaków w poszukiwaniu pokarmu. Każdy z nas może pomóc im w napełnieniu brzuszka. Zbudujemy karmnik krok po kroku. Zobaczcie jakie to proste!!!
1. Przygotujmy niezbędne rzeczy.
Potrzebujemy:
1 sztukę sklejki, która posłuży nam jako podstawa, gdzie wsypiemy ziarenka,
2 sztuki sklejki, z których zbudujemy daszek domku,
4 listewki do wykonania ramki podstawy,
6 listewek z których zrobimy podpory daszku,
4 listewki okrągłe, które posłużą nam za filary całego daszku.
Potrzebne nam będą też narzędzia
Przydadzą się: młotek, gwoździe, linijka, ekierka Przed przystąpieniem, poproś rodziców aby przycięli deseczki i listewki do odpowiedniego kształtu. Ostre narzędzia jak piła czy ostre noże, lepiej niech obsługują dorośli.
KROK PIERWSZY
Połóż sklejkę, która posłuży jako podstawa oraz przyłóż do niej odpowiednie listewki, tak by stworzyły ramkę. Odpowiednio dobranymi gwoźdźmi przybij listewki od spodu. Całość powinna być solidna, a listewki nie powinny się ruszać.
KROK DRUGI:
Montujemy filary, na których spocznie daszek. Podobnie jak w pierwszym kroku, od spodu przybijamy gwoździami okrągłe listewki. Za pomocą linijki wyznaczmy miejsce, w którym wbijamy gwoździe, tak by mieć pewność, że trafimy w listewkę.
KROK TRZECI:
Za pomocą ekierki wyznaczamy kąt prosty i łączymy ze sobą dwie listewki. Przy wbijaniu gwoździ zawsze uważamy, by nie uderzyć się młotkiem w palce. Od spodu dołączamy listewkę, która powinna mieć ścięte oba końce pod kątem 45 stopni. Poproście kogoś dorosłego o pomoc. Przybijcie do wcześniej zrobionego elementu gwoździkami.
KROK CZWARTY:
Dwie wcześniej przygotowane sklejki do budowy daszku, przybijamy za pomocą małych gwoździ do wcześniej przygotowanych „trójkątnych” podpór daszku.
KROK PIĄTY
Za pomocą odpowiednio dobranych gwoździ łączymy ze sobą zbudowany wcześniej daszek z filarami naszej podstawy.
KROK SZÓSTY
Możemy teraz w dowolny sposób pomalować nasz domek. Jak farba wyschnie, stawiamy nasz karmnik na balkonie lub oknie, wsypujemy pokarm i czekamy aż przylecą ptaszki. Pamiętajcie, aby nie straszyć ptaków w karmniku, bo już nigdy nie przylecą.

Zrób to sam GNIOTEK.
Indtrukcja przygotowana przez Dalię Krukowską z klasy IIA
Hej, dzisiaj wspólnie wykonamy gniotka z tego co mamy w domu. Gotowi? To zaczynamy!
Będziemy potrzebowali: pustą butelkę, mąkę, balon, lejek, nożyczki i włóczkę
1. Do butelki, przy pomocy lejka wsypujemy mąkę.
2. Następnie na butelkę zakładamy nadmuchany balon i przesypujemy mąkę do balonu.
3. Delikatnie wyciągamy butelkę I wypuszczamy powietrze (najlepiej nad zlewem), potem zawiązujemy balon na supeł.
4. Naszego gniotka ozdobimy włóczką i za pomocą markera.
5. Włóczką robimy uszy, włosy lub kokardki, a markerem malujemy buzię. Potem zawiązujemy balon na supeł.
Miłej zabawy!

Koszyczek przygotowany przez uczniów klasy 1e

MATERIAŁY:
• Talerzyk jednorazowy;
• Kawałek brystolu;
• Nożyczki;
• Wstążka;
• Ołówek, linijka, spinacze;
• Klej lub zszywacz;

Na talerzu rysujemy linie ołówkiem tak jak pokazane jest na zdjęciu; Talerz nacinamy w czterech miejscach gdzie narysowaliśmy linie:; Następnie spinamy spinaczami: Kolejny krok to sklejenie koszyka lub zszycie zszywkami: Przy pomocy linijki odmierzamy uchwyt do koszyka; Następnie wycinamy uchwyt; Uchwyt łączymy z koszykiem za pomocą kleju lub zszywacza i zszywek;